ده نکته مهم برای مدیریت برتر

1396/2/18

1 - بهترین افراد
به عنوان یک مدیر شما هم مثل سایر افراد گروه باید خوب باشید. با انتخاب بهترین افراد در تیم به سایرین این فرصت را بدهید که رشد کنند و موفق شوند.یک برنامه مناسب و هدفمند برای استخدام و گزینش بهترین افراد تهیه کنید.
2 - انگیزه ایجاد کنید
کارمندان کار را انجام می‌دهند، چون ما از آنها می‌خواهیم که آن را انجام دهند. در برخی شرایط ما از آنها می‌خواهیم که کار را انجام دهند فقط به این خاطر که نتیجه دستور ندادن، ممکن است نامطلوب باشد.
در محل کار اصلا مهم نیست که افراد به چه منظوری کاری را انجام می‌دهند. خواه برای حقوق، خواه برای پرستیژ یا برای شناساندن خودشان به دیگران باشد، اما انجام ندادن کار دلیل دارد. می‌خواهند کار را انجام ندهند چون تصمیم گرفته‌اند که نسبت به کار بی‌خیال باشند، اما حقوق بگیرند. گاهی سخت‌کوش می‌شوند چون می‌خواهند فرد به خصوصی را تحت تاثیر قرار دهند.برای این که کارمندان‌تان را بهتر تشویق به کار کنید، اول کشف کنید آنها چه می‌خواهند و شما چگونه می‌توانید در قبال اجرای دستورتان و انجام کار، خواسته آنها را اجابت کنید.
3 - تیم خود را سازماندهی کنید
این که همه افراد تشویق شده‌اند برای موفقیت در کار تلاش کنند کافی نیست. آنها باید با هم هماهنگ باشند و با هماهنگی فعالیت کنند تا به اهداف کل تیم برسند.
4 - راهبر باشید نه فقط یک مدیر
شما یک تیم از بهترین و کارآزموده‌ترین افراد ساخته‌اید. برای همه‌شان انگیزه ایجاد کرده‌اید تا خودشان را در کار نشان دهند. پس چه چیز کم داریم؟ ایجاد انگیزه در تیم، مادامی که راهبری درستی از سمت شما صورت نگیرد، مادامی که این انگیزه‌ها را به سمت یک هدف راهنمایی نکنید و تیم را به سمت آن هدف نبرید، بی‌ارزش است. هنر سمت و سو دادن به فعالیت‌ها و انگیزه‌ها، فقط در وجود یک مدیر می‌تواند باشد و با همین استعداد، می‌توان راهبر و مدیر را از دیگران متمایز کرد. فراموش نکنید که راهبران در کلیه سطوح یک سازمان از سایرین متمایزتر و مشخص‌تر هستند، سعی کنید یکی از آنها باشید. 
5 - روابط عمومی قوی داشته باشید
روابط عمومی قوی شاخص‌ترین مهارت یک مدیر است. در نتیجه، سایرین به او نیاز دارند. اگر نتوانید به عنوان مدیر، دیدگاه‌هایتان را منتقل کنید، نمی‌توانید یک راهبر خوب باشید. اگر نفهمند که شما چه می‌خواهید، نمی‌توانید آنها را برای کار برانگیزید. مهارت برقرار کردن ارتباط می‌تواند با تمرین بهبود یابد. 
6 - در مدیریت مالی بهترین باشید 
یک شرکت یا کمپانی به منظور دوام کار و باقی ماندن در میدان رقابت تجاری لازم است که درآمدی داشته باشد. این بدان معنی است که باید پولی وارد شرکت شود و هزینه‌ها‌یتان کمتر از پولی باشد که وارد شرکت شده است. بسته به میزان و نوع نقش و فعالیت شما در شرکت‌، می‌توانید در یک حوزه یا بیشتر نفوذ داشته باشید، اما باید هر دو حوزه را به خوبی بشناسید. می‌توانید به کمپانی خود کمک کنید، به کارمندانتان کمک کنید، شما و حتی کارمندانتان می‌توانید در مدیریت مالی شرکت کمکی موثر باشید. خودتان را درگیر اعداد و ارقام نکنید که بگویید: «این ریاضیات است» شروع کنید به شناختن و آموختن مدیریت مالی.
7 - در مدیریت زمان بهترین باشید
تنها چیزی که به اندازه پول در شرکت شما نیاز به مدیریت دارد، زمان است. هر چقدر در مدیریت زمان موفق شوید، به عنوان مدیر، موثرتر و موفق‌تر خواهید بود.
8 - خودتان را اصلاح کنید
زیاد به پای کارمندانتان نپیچید که خودتان را فراموش کنید. نقاط ضعف خود را کشف کنید و آنها را اصلاح کنید. وقتی این متن را می‌خوانید متوجه موضوع شده‌اید. پس حالا زمان آن است که دانسته خود را به مرحله اجرا درآورید.
9 - مدیریت اصول اخلاق‌کاری 
تخلفات برخی شرکت‌های بزرگ که امروز دیگر وجود ندارند، نمونه خوبی برای نشان دادن اهمیت رعایت اصول اخلاق کاری است. شرکت بزرگ حسابرسی انرون نمونه خوبی است.
10 - به خودتان استراحت بدهید
اگر استرس‌های عصبی شدید داشته باشید، کم‌تحمل باشید و به پای کارمندان بپیچید، تاثیر و نفوذتان بر افراد کاهش خواهد یافت. هیچ کس دیگر نمی‌خواهد به شما نزدیک شود. یک استراحت داشته باشید. به خودتان فرصت بدهید تا استراحتی کنید و نیروهای تحلیل رفته را دوباره احیا کنید.کارآمد بودن و ثمربخش بودن شما در کار، بسیار بیش از زمانی که تلف کرده‌اید برای استراحت، ارزش دارد. از ته دل بخندید یا کنار ساحل یا جایی مثل ساحل آرام و فرحبخش بروید.